Wednesday, February 22, 2012

Morning Sickness yoooo

Salam dan ape khabar anda semua. Dah lame i x menghupdate blog yang x seberapa nie. Akibat dari morning sickness yang agak teruk . Loya muntah bukan setakat waktu pagi sahaja, tapi sampai ke malam..aiyooo. Sampai 3 hari berturut turut pulak tue.. Lain orang lain ragamnye kan. Tapi Alhamdullilah my hubby always by my side..thanks so much. Dan my appetite dah semakin baik dan kurang dah loya2 itu semua. Alhamdullilah.
Waktu morning sickness segala macam benda x boleh nak dibuat :
- x bole bau milo, nasi yg sedang dimasak, ayam masak kicap, ikan
- terlentang 24 jam akibat muntah setiap jam
- x suka berborak ngan orang..hahaha
- lenguh2 badan
-gastrik yang agak teruk
-hanya boleh makan makanan yg masam2 sahaja
Sebenarnye banyak lagi sampai boleh dibuat novel  alahan i nie..muahahaha =pp

Untuk 5 weeks till 10 weeks its a hard time for me la. Alahan yang agak teruk tapi Alhamdullilah seperti yang i tulis kat atas tadi my situation dah getting better. Untuk permulaan itu a bit worry jugak la kan, nak makan x lalu sume, risau akan membahayakan my baby.

For me, setakat nie xdela mengidam makanan bukan2 yang x boleh dicari. Kebanyakannya senang didapati di pasaran.hahaha. Selalu otak i akan mereka ape makanan yang boleh dimakan agar x berakhir dengan muntah kan. Pesanan orang2 tua dan sahabat jangan dilupa, banyakkan mendengar atau membaca ayat Al-Quran, banyakkan juga berzikir dan membaca bahan2 ilmiah yang bermanfaat. Semoga semua berjalan dengan lancar dan hope my baby and i will be more healthier. Amin









No comments:

Post a Comment